W strasznym domku

.
.
Chór gbur:
. . . . . . . . . .strzępy czerni kraczą
. . . . . . . . . .może nucić zaczną
. . . . . . . . . .jaki marsz żałobny
. . . . . . . . . .dzienny znicz nagrobny
. . . . . . . . . .spadł
.
.
Solistka:
. . . koloryzuj mój miły koloryzuj
. . . wieczór w oknie nacieraj tak tęczą
. . . koloryzuj jak wtedy koloryzuj
. . . że ci wcale nie straszny jest przeciąg
. . . koloryzuj mój miły opalizuj
. . . tylko prędko - kochany mój, prędko!
.
.
. . . . . . . . . .mrokiem zaleciało
. . . . . . . . . .niebo to za mało
. . . . . . . . . .pejzaż nie starannie
. . . . . . . . . .odbił w karawanie
. . . . . . . . . .zmierzch!
.
.
. . . koloryzuj mój miło koloryzuj
. . . niech firanka postacią znów zajdzie
. . . koloryzuj jak wtedy koloryzuj
. . . gdyś gotował ze swetrem ją w pralce
. . . koloryzuj mój miły opalizuj
. . . tylko prędko - kochanie, ja naglę!
.
.
. . . . . . . . . .przed chałupą pustą
. . . . . . . . . .wicher łupnął furtą
. . . . . . . . . .łypie sierp docześnie
. . . . . . . . . .tęsknić było wcześniej
. . . . . . . . . .cierp!
.
.
. . . koloryzuj mój miły koloryzuj
. . . poświatowo zamajacz oszukaj
. . . koloryzuj kochany opalizuj
. . . tak jak pancerz jakiego bądź żuczka
. . . fosforyzuj jak wolisz fosforyzuj
. . . taka jestem w ciemności maluczka!
.
.
. . . . . . zaseledyń zamajacz zafioleć
. . . . . . zajaskrawiej a potem i odleć
. . . . . . a jeśli nie! to nie wiem, co zrobię
. . . . . . nie wytrzymam ni nocy w żałobie
.
.
. . . . . . . . . .baba jakich mało
. . . . . . . . . .nawet nas zatkało
. . . . . . . . . .takie mieć gadane
. . . . . . . . . .chłopie przy tapczanie
. . . . . . . . . .świeć!
.
..
.
. . . . . . . . . .. . . . . . . . . .Juliusz Wnorowski
. . . .

2 komentarze:

  1. Bardzo fajny utwór.
    Szczególnie podoba mi się budowa:
    podział na chór gbur i słodką solistkę.
    Ten kontrast stwarza nastrój, który zapowiada tytuł.

    Świetnie!
    Magda :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Magdo,
    bardzo Ci dziękuję. Tak bardzo, jak bardzo chciałbym usłyszeć tę piosenkę. :-)

    Pozdrawiam,
    jul

    OdpowiedzUsuń