Południe

.
.
. . . Południe! Południe
. . . - to czuję się paskudnie.
. . . Brutalem bretnalem
. . . światło przygważdża mnie!
. . . Południe, południe.
. . . Sekunda po sekundzie
. . . się lęgnie i wrednie
. . . mój ogryzają cień.
.
.
. . . . . . Bo ja jestem taka ćma
. . . . . . i ze świecą szukać mnie.
. . . . . . Taka już uroda ma,
. . . . . . że marami ćmię i ćmię!
. . . . . . Bo ja jestem motyl zło.
. . . . . . Nieuchwytny, nagły dreszcz!
. . . . . . Gdy nas losu splecie splot,
. . . . . . to ze strachu wrzeszcz!
.
.
. . . Południe! W południe!
. . . zaćmienie - ale cudnie!
. . . - niech załka rusałka,
. . . albo królowej paź..
. . . Południe. Południe.
. . . Ja się czym innym trudnię!
. . . W gorączce na łączce
. . . nudno mi tak się paść.
.
.
. . . . . . Bo ja jestem taki gość
. . . . . . że ze świecą szukać mnie.
. . . . . . I chcąc nie chcąc, jak na złość,
. . . . . . wciąż marami ćmię i ćmię!
. . . . . . Bo ja jestem motyl zło:
. . . . . . nieuchwytny, nagły dreszcz!
. . . . . . Gdy nas losu splecie splot,
. . . . . . to ze strachu... nieszcz-
.
.
. . . ęśliwa w południe!
. . . gablotka więzi złudnie
. . . skrzydełka truchełka.
. . . Bo jak uwięzić nic?!
. . . Gdy minie południe,
. . . to rozprostuje suknię.
. . . Przez szybkę niechybnie
. . . pomknę, by znów się mścić.
.
.
. . . . . . Bo ja jestem mroczna ćma!
. . . . . . Gdy ze świecą znajdziesz mnie,
. . . . . . machnę skrzydłem na ten blask
. . . . . . i ze świeczką zdmuchnę cię!
.
.
. . . . . . . . . I choćbyś w południe
. . . . . . . . . do nieba przybił cudem
. . . . . . . . . swe słońce-obrońcę,
. . . . . . . . . by się pod tarczą skryć
. . . . . . . . . To w samo południe
. . . . . . . . . do ciebie też przefrunie
. . . . . . . . . kruszynek-cytrynek
. . . . . . . . . z cieniem odwiecznej ćmy.
.
.
. . . . . . I to będę właśnie ja,
. . . . . . więc ze świecą czekaj mnie.
. . . . . . Taką już robotę mam.
. . . . . . A co potem? Któż to wie?
. . . . . . Bo ja jestem motyl zło.
. . . . . . Nieuchwytny, nagły dreszcz!
. . . . . . Więc gdy możesz jeszcze to
. . . . . . póki możesz wrzeszcz:

. . . Południe! Południe!
. . .
. . .
. .
.

. . . . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . Juliusz Wnorowski
. . .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz